Grundejerforeningen ”Louisehøj”
Ordinær generalforsamling
d. 20. november 2006

DAGSORDEN

 

1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning.
3. Regnskab 2005-06.
    a)
      Grundejerforeningen.
    b)
      Antenneforeningen.
4. Valg af bestyrelse og revisor. Følgende var på valg:
    a)
      Formand Allan Andersen (villig til genvalg).
    b)
      Antenneforeningskasserer Caspar Finck-Jarsskov (villig til genvalg).
    c)
      Lisbeth Nielsen (villig til genvalg).
    d)
     Suppleant Morten Møller (villig til genvalg).
    e)
      Revisor Knud Gulstad.
    f)
       Revisorsuppleant Knud Christiansen.
5. Forslag.
    a)
      Bestyrelsen stillede forslag om fastlæggelse af en trafikpolitik for
             Louisehøj.  
    b)
      Bestyrelsen stillede forslag om forhøjelse af kontingentet til
             grundejerforeningen. En kontingentforhøjelse på 50 kr/halvår blev
             foreslået, således at kontingentet ville stige til 350 kr/halvår.
    c)
      Bestyrelsen orienterede om gældende regler vedrørende tilsyn med og
             vedligeholdelse af vand- og kloakledninger.
    d)
      Bestyrelsen orienterede om, at der er etableret en hjemmeside for
             grundejerforeningen, samt at der søges en webmaster.
    e)
      Bestyrelsen orienterede om overvejelser vedrørende fjernsyn og
             telekommunikation.
6. Budget 2006-07.
    a)
      Grundejerforeningen.
    b)
      Antenneforeningen.
7. Nedsættelse af fastelavnsudvalg.
8. Beretning fra udvalgene:
    ·
         Legepladsudvalg.  
9. Eventuelt.

 

REFERAT

 

1.               Formanden, Allan Andersen (nr. 27), bød velkommen til de fremmødte repræsentanter for 22 husstande og foreslog, at man valgte Jesper Rasmussen (nr. 19) som dirigent. Denne blev valgt og indledte med at konstatere, at generalforsamlingen var indkaldt i overensstemmelse med vedtægterne. Herefter gav han ordet til formanden.

 2.              Allan forelagde bestyrelsens beretning:

                 Endnu et år er gået! Et år med mange begivenheder på Louisehøj, med megen aktivitet på byggefronten og et år, hvor vi fejrede foreningens 50 års jubilæum: Dette er faktisk den 50. ordinære generalforsamling i vores forening. Det vil vi ønske hinanden tillykke med!

Inden jeg vender tilbage til dette, vil jeg først byde officielt velkommen til vores nye beboere Anne-Mette, Rasmus, Klara og Malte i nr. 7. Og til Maiken, Jesper, Tobias og Nicolas i nummer 4. Hjertelig velkommen!

                 Det er en fornøjelse at se så meget liv på vejen med børn i alle aldre og med stor aktivitet tidligt og sent på fællesareal og legeplads.

Der er kommet nye net i fodboldmålene, og legepladsen er vist ved at være opgraderet.

                Traditionen tro startede vi udesæsonen med at fejre fastelavn. Det var den 26. februar og foregik i strålende sol. Vi afviklede forårs-fællesarbejdet den 8. og 9. april, også i fint vejr.

                Sankt Hans kunne vi også fejre i fint vejr. Juli blev en helt ekseptionel måned med flot og varmt sommervejr.

                Det gode vejr holdt næsten frem til dagen for jubilæumsfesten den 12. august! Vejrguderne var ikke med os den dag, men vi klarede at få grillet de hele lam ved stor opfindsomhed og konstruktion af et tag over grillen. Vejret gav imidlertid op og bøjede sig til fint solskinsvejr sidst på dagen. En stor tak til festudvalget og alle de engagerede hjælpere. Vi fik endnu en gang vist, at vi her på ”højen” ved fælles hjælp kan få stablet nogle festlige og flotte arrangementer på benene.

               Også i år har fællesfaciliteterne været flittigt brugt til private arrangementer og grill-torsdage.

                Vejret var med os igen i september, som viste sig fra sin allerpæneste side oven på en rekordvåd august. Vi målte omkring 130 mm regn i nr. 27. Det er ca. 3 gange normalnedbøren for august.

På generalforsamlingen sidste år blev det besluttet, at vi skulle henvende os til kommunen for at få svar på, hvordan det forholder sig med vores kloaksystem: Hvad er kommunens ansvar, og hvad har vi selv ansvar for? Samtidig skulle vi spørge til vandledningerne. Bestyrelsen har arbejdet med disse spørgsmål, og vi tager dem op i detaljer senere under dagsordenens pkt. 5.

                I den forløbne sæson har der været megen byggeaktivitet med tilbygninger og ombygninger på vejen. Vi mener, det er forløbet uden de store problemer, selv om der til tider har været nogen trængsel på vejen.

                 Trængslen skyldtes nok endnu mere NESAs kabellægningsprojekt, som vi desværre har måttet døje med fra begyndelsen af maj. Og det er ikke helt afsluttet endnu. Vi har fra bestyrelsen og fra beboere enkeltvis været i kontakt med NESA og kommunen adskillige gange for at høre til og forsøge at fremskynde projektet.

                 Bestyrelsen henvendte sig i midten af september (endnu) en gang til NESA og til kommunen samt til Grundejerforeningssammenslutningen (GRF-SAM) om vores oplevelse af projektet: Dårlig information, skæve og knækkede fliser, samleskabe, som er opstillet, uden at vi har haft nogen mulighed for at gøre indsigelser, huller og bunker af grus og gamle fliser, og ikke mindst projektets ulidelige langsommelighed. Med henvendelsen sendte vi en serie billeder af skæve kantsten og knækkede fliser, grusbunker og huller.

                Henvendelsen afstedkom et større møde den 24. oktober med repræsentanter fra NESA, kommunen og GRF-SAMs forretningsudvalg, som vi har en plads i.

                 Kort kan siges, at NESA ikke har haft styr på projektet. Det erkender de blankt og undskylder sig i øvrigt med, at vi ligger i det første område i kommunen, at det er en ny entreprenør, som ikke har prøvet sådanne opgaver før, at det er svært at få elektrikere, og at det jo er mange fagfolks arbejde, der skal koordineres. Placeringen af samlekasserne kan NESA ikke på forhånd beslutte. Det er noget, der først afgøres på stedet, men kommunen kræver, at kasserne skal stå i skel til offentlig grund. De nye lysmasters placering er også kommunens afgørelse.

                På mødet undskyldte NESA – nu DONG Energy - for besværet og lovede bod og bedring. Nu har de da også ”strammet op på aftalerne med entreprenøren”, som de selv udtrykte det. Vi kan så håbe, at det hjælper på arbejdets afvikling i de andre dele af kommunen.

Vores vej skal (efter planen) være færdig omkring årsskiftet – og er så godt et halvt år forsinket. Arbejdet skal færdigmeldes til kommunen, som så kommer på besigtigelse, hvorefter det bliver færdigmeldt til os. Vi har altså allerede gjort opmærksom på de mangler, vi mener, der er, og vil også om nødvendigt tage den sidste tørn med dem (være til stede), når projektet bliver meldt færdig. Mere er der vist ikke at sige om den sag lige nu – andet end at vi jo alle sagtens kan bruge masser tid på at diskutere den – hvis vi vil.

Beretningen blev godkendt.

 

3a.            Knud Bovbjerg (nr. 18)forelagde regnskabet. Der var ingen væsentlige bemærkninger til det, og det blev godkendt.

 3b.             Caspar Finck-Jarsskov (nr. 31) forelagde regnskabet. Der var ingen væsentlige bemærkninger til det, og det blev godkendt.

 4.              Samtlige genopstillede kandidater blev valgt, bortset fra Knud
                 Gulstad, der havde ønsket at trække sig tilbage som revisor efter
                 mange år på denne post. Til gengæld ville han gerne fortsætte i
                 hvervet som flagmand, altså den, man kan henvende sig til, hvis man
                 ønsker flaget hejst på fællesarealets flagstang.
                John Berg Borup (nr. 17) meldte sig som kandidat til den ledige
                revisorpost og blev valgt.

                Bestyrelsesposter og øvrige poster fordeler sig herefter som følger:

Bestyrelse:     Allan Andersen (nr. 27), formand 
                    Knud Bovbjerg (nr. 18), kasserer
                    Caspar Finck-Jarsskov (nr. 31), ant.for.kasserer
                    Nils Frandsen (nr. 35), sekretær
                    Dorte Bejning (nr.15)
                    Lisbeth Nielsen (nr. 2)
Suppleant:     Morten Møller (nr. 5)
Revisorer:      John Berg Borup (nr. 17)
                    Erling Eiken (nr. 37)
Revisor-
suppleant:     Knud Christiansen (nr. 3)

 

5a.             Allan præsenterede det forslag, der var omdelt til alle husstande en uge før generalforsamlingen. Det var affødt af, at medlemmer af bestyrelsen havde iagttaget uhensigtsmæssig trafikadfærd på vejen, både blandt vejens beboere og blandt fremmede (gæster, håndværkere m.fl.). Der fulgte en længere diskussion, der mundede ud i, at alle i det store og hele kunne acceptere de retningslinier, der er nedfældet i det skriftlige forslag. Man ønsker dog ikke, at de bliver vedtaget som et officielt dokument. Derfor var der ingen afstemning, men dokumentet vedlægges dette referat som bilag.

 5b.            Da dette punkt hang tæt sammen med budgettet, blev pkt. 6a behandlet samtidig. Knud forelagde og begrundede forslaget om kontingentforhøjelse. Det skyldes primært, at der forestår nogle ret store vedligeholdelsesudgifter. Dels er der et ønske om opmaling af parkeringsbåse på parkeringspladsen, således at man forhåbentlig kan opnå en bedre udnyttelse af pladsen (se også retningslinierne behandlet under pkt. 5a), og dels trænger den store grill til reparation. Diskussionen endte med, at budgettet – og dermed kontingentforhøjelsen – blev godkendt. Bestyrelsen fik til opgave at sørge for opmaling af seks båse til hver side på parkeringspladsen. Kontingentforhøjelsen vil blive opkrævet på en gang pr. 1.4.07, idet den første kontingentrate allerede er betalt til gammel takst. Under behandlingen af budgettet nævnede Knud, at vi må regne med, at vi i løbet af få år må afholde en større udgift til udskiftning af hegnet mod Fortgrunden (Louisehøjs naboer mod vest).

5c.             På baggrund af vedtagelse på generalforsamlingen i 2005 forelagde Morten Møller de regler, der gælder vedrørende kloak- og vandledninger:

                 Kommunen har ansvaret for den del af begge typer ledninger, der ligger ”i vejen”, og grundejerne har ansvaret for den del, der ligger på parcellerne. Grænsen går ved den fortovskant, der er nærmest husene. Grundejerne har dog ansvaret for renholdelse af kloakledningerne helt ud til hovedledningen i vejen. Med henblik på denne renholdelse anbefalede Morten, at man entrerer med et af de kloakservice-firmaer, der er specialister i den slags opgaver. Yderligere kunne Morten oplyse, at de renoveringer, der er udført på kloaksystemet i Bagsværd-området, muligvis vil give en bedre afløbskapacitet på Louisehøj, samt at kommunen har været her og målt mængden af fyld i vejafløbsbrøndene. Der ser ikke ud til at være for meget fyld.

5d.             Allan fortalte, at Kristian (nr. 23) har sørget for køb af domænenavnet louisehoj.dk til vejens hjemmeside. Man kan altså gå ind på hjemmesiden www.louisehoj.dk, og man kan få en e-post adresse, som ender på @louisehoj.dk. Der er bare ikke noget at komme efter, da hjemmesiden er tom i øjeblikket. Hvis vi vil have indhold i den, må der være nogle, der påtager sig ansvaret som webmaster. Via sammenslutningen af grundejerforeninger er der sandsynligvis mulighed for at få støtte til kursus, hvis man er interesseret. Rasmus (nr. 7) meldte sig som interesseret og fik følgeskab af Kristian, Flemming (nr. 6) og måske Tanja (nr. 21). Allan vil gå videre med sagen, herunder muligvis organisering af et kursus, i starten af 2007.

5e.             Udgangspunktet for overvejelserne var, at vi med de nye el-kabler har fået mulighed for fremføring af kabler til fibernet. Caspar har sammen med Jesper (nr. 19) undersøgt, hvilke muligheder fibernetadgangen giver m.h.t. forbindelse til internet, telefon, fjernsyn og radio. De oplysninger, de har kunnet finde frem til, har været svært gennemskuelige. Efter megen søgen har de to konkluderet, at de forbindelser, vi kan opnå via fibernet, vil koste betydeligt mere end det, vi betaler i dag. Deres indstilling er, at vi venter og ser, hvordan det marked udvikler sig, og så anbefalede de, at vi til næste generalforsamling ændrer vedtægterne angående antenneforeningen, således at der er klare regler for, hvordan vi opløser foreningen. Hvis vi begynder at udnytte fibernettet, vil der nemlig ikke mere være nogen mening i at have en antenneforening, og så skal vi være i stand til hurtigt at træffe en beslutning om opløsning.

                 Som afslutning på behandlingen af dette punkt blev Caspar opfordret til at opstille en ”pro et contra” oversigt vedrørende fibernet.

6a.             Behandlet under pkt. 5b.
Caspar forelagde budgettet. Der var ingen væsentlige bemærkninger, og budgettet blev godkendt. 

7.              Allan (associeret medlem) trækker sig, og Maiken (nr. 4) meldte sig som nyt medlem. Udvalget omfatter herefter følgende personer:
Paul (nr. 8), Lone (nr. 31), Arne (nr. 13), Annette (nr. 17)
og Maiken (nr. 4).

8.              Legepladsudvalget havde ingen beretning. Udvalget fortsætter
                 uændret med følgende medlemmer:
                 Arne (nr. 13), Annette (nr. 17) og Dina (nr. 23). 

9.               Relationen katte - sandkasse blev drøftet, og folk blev mindet om, at nettet skal lægges over sandkassen, når denne forlades. Det blev også foreslået, at vi finder ud af at hæve nettet, så det ikke ligger på sandet (hvilket det gør i øjeblikket). Når det ligger sådan, har det kun i ringe grad den ønskede virkning, nemlig at hindre kattene i at besørge i sandet.
 


Hermed sluttede generalforsamlingen.
 


Med venlig hilsen og godt nytår

 

Nils Frandsen (sekretær)    Allan Andersen (formand)

 4. januar 2007